Sunday 4 July 2010

I am soooo wanna buy the 42" tv..

Tapi bila memikirkan  tv lama ni nak letak mana.. kuncup skejap semangat membuak nak  beli tv baru. Nak jual sayang.. pakai pon baru setaon lebey jek.. balance warranty ader lagi dekat 4 taon. Time beli dulu reganya 2 raban lebey, tu pon da kira murah.. skarang bawah seraban to seraban lebey da boleh dapat 32". Tapi temptation  tv 42" tu sangat la kuat.. macamana ni?!!!!!

Masuk ari ni , aku da survey banyak kali dah. Aku ni spesis yang whatever jer yang pernah terlintas dalam kepala.. lambat atau cepat, biasanya aku akan dapatkan jua. Tu yang aku takut tu! Tapi tv lama nak letak mana?  nak buat monitor or tv game macam melampau. Nak jual, aku memang tanak sebab rugi. Lagi pon it's just tv.. macamana rapid skalipon kemajuan teknologi, function tv tu tatap tak berubah like bertambah function as toaster ker, rice cooker ker..  kannnn.

Masalahnya...  aku nak beli jugak!!

Tv skarang LCD, aku ingat nak beli plasma. Story pasal plasma.. aku ingat welding jek guna plasma as gas. Plasma tv ni gambor memang chantek tapi antara kekurengan dia, karan consumption tinggi sket berbanding LCD, dalam 25%. Tapi aku nengok Samsung kater tv dia enery saving.

Aku teringat time nak beli tv dulu.. tukang jual slalu gembar gembur pasal contrast. Sebenarnya kalo nak beli tv, 1st yang kena pk.. tv tu nak letak dekat mana.  Kalo dalam bilik jek.. tak  kan nak pasang tv dengan backlight terang seterang2nya. Well, kalo tak sayang mata, boleh je pun.

Kesimpulannya.. aku tak  kira.. nak tv! nak tv!