Wednesday 15 July 2015

Demam Lagi

Masa ambil si tecit petang semalam, pengasuh dia kata badan Hannah panas.

Jeng jeng jeng.. sapspen gila bila dengar dia demam, padahal baru jek last month demam. Dahla nak balik berjalan jauh balik kampung. Sudahnya malam semalam tak tidur aku dibuatnya sebab dia duk merengek2 dan nak tidur dekat badan. Sikit2 nangis, sampaikan aku nak ke toilet pun tak boleh.

Makanya hari ni terpaksa la aku hangkut dia ke ofis before bawa ke klinik kesihatan. Before gerak ke klinik aku bagi makan ubat yang aku beli kat farmasi petang semalam. Masa memula sampai  ke klinik,  asyik nak melekat je kat badan. Nak aku dukung dan kalau aku duduk dia meraung. Boleh pitam ok kalau mengusung beban 11 kilo ke hulu ke hilir tanpa duduk!

Doktor kata tekak dia merah & bagi antibiotik. Kalau pagi tadi dia ok, tengahari sampai ke malam badan dia panas. Range 38 - 39++. Da sumbat ubat bontot pun suhu masih tinggi. Aku da saspen bole ke tidak ni naik flight esok...................