Friday 5 March 2021

Lunchtime

Tengahari tadi tak tahu nak makan apa.. malas pula nak pegi mall so kami amik si kakak dan makan dekat area rumah. Tempat yang menjadi pilihan kami Jom Laksa, belakang rumah je. Kat blok kedai baru ni dah meriah dah sekarang. Ada Jom Laksa, Old Town, Boat Noodles, Ayam Gepuk Pak Gambus, Subway, Jom Dimsum, Marry Brown, My Kori, Dayang Sarawak dan few lagi kedai makan. Building baru kan.. so parking pun proper. Ada underground parking dan kebanyakkanya kosong so takde la pening kepala nak fikir mana nak parking dab it is free. Kedai2 makan disini pula aircond dan mematuhi SOP jarak.. rasa selamat la sikit nak pegi makan. 

Antara banyak-banyak kedai ni biasanya kami suka ke Jom Laksa ni je. Dayang Sarawak aku pangkah walaupun food ok dan cozy, aku menyampah perangai budak2 pelayan tu tak profesional. Customer makan dorang bising2 kat belakang tu. Kuat plak tu. Lagi satu Boat Noodles.. tapi yang tu tak ble pegi selalu sebab perut aku tak tahan pedas.

Tapi tulah.. kadang tu memang memanggil juga la BN ni. Sebab tu petang tadi kat sini la kami dinner. Hahaha.. Apa yg aku suka? Aku tak tahu apa nama dia.. yang kuah daging ada banyak keropok2 tu pevret aku. Tapi masa order tu aku minta dorang asingkan serbuk lada dia supaya kurang pedas.. tapi still pun masih pedas oi 🥵