Saturday 4 March 2023

Kol 8.30 kami turun breakfast dekat Fairway Coffee House. Untuk mak pak free tapi si kakak kena bayar RM38, rate kanak-kanak. Restoran luas dan pilihan makanan memang meriah.. cuma kami je yang tak larat nak makan.. hahaha. Yang tak best dimsum kena limitkan.. ble amik sorang 2 bijik je.. bila nak amik lagi dah kena tunggu sebab tak siap2 kukus lagi.. ayooo.. untuk rate RM 75 satu kepala.. dimsum pun mau catu ke! Ayoooo…

Lepas makan, kami ke pool. Pool dia besar dan ada slide. Tu yang biru tu puncak menuju kejayaan.. kalau kanak-kanak salah turun dari slide dewasa dan tak reti berenang.. mau lemas. Slide tu ada 2.. tuk dewasa dan kanak-kanak. Tak panjang pun, boleh la buat geli2 main slide. Depth pool kanak-kanak tak dalam mana maka dapat la si adik berjalan2 mengharung air. Pada aku, from point of view as parents dengan anak kecik aku rasa design pool teruk nau. Sapa la arkitek dia ni.. orang yang takde anak agaknya. Ko buat pool budak, op kos la parents akan ada dekat area tu sekali untuk teman dan tunggu. At the whole area pool budak tu, cuma ada 2 tempat menunggu yang sempit la pada aku. Area depan slide ada 4 bench pendek dan kat depan sket ada 2 or 3 kerusi malas. Selain dari 2 tempat tu.. takde langsung ruang untuk menyelat nak duduk tunggu or pantau anak-anak ko dari luar pool.. makanya penuh la ibu bapa dalam pool yang takde la nak kata besar pun. Nasib kami datang awal, masa kami nak blah tu dah penuh dah pool dengan mak bapak yang bawak strollernya duk bertenggek depan laluan masuk pool tu.

Half way anak-anak aku mandi pool.. sejuk la pulak. Aku bawa masuk bilik sauna sat bagi panas badan. Part ni aku suka sebab bilik persalinan dia selesa. Dalam tu ada few shower, toilet, steam room & sauna. Kami mandi kejap je.. cuaca pun mendung sebab tu sejuk sangat. Kol 10 kami naik bilik mandi dan tdo jap.. ngam 12 cek out. Sebelum balik rumah singgah lepak dekat Aeon jap cuci mata sebab duit da habis bayar hotel.. hahahaha