Saturday 12 January 2013

Dulu time bujang, aku tak pernah rasa yang aku kekurangan tanpa seorang lelaki disisi. Aku rasa aku boleh tangani semua hal sendiri dan dengan bersendirian juga, aku lebih kuat dan tabah. Lepas kahwin... walaupun dapat husband yang sudi buat banyak benda untuk aku, tapi sebenarnya aku masih rasa macam dulu. Aku masih lagi aku.. sebab tu kalau asben aku lambat buat something yang aku minta, even lambat ambil aku. Aku takkan tunggu. Aku selesaikan sendiri, balik rumah sendiri.. sebab aku masih aku!

Bergantung pada orang lain bukan sifat aku. Aku paling benci kalau orang rasa aku ni menyusahkan. Dalam banyak2 perkara, itu satu2 yang paling cepat buat aku terasa hati. Mak bapak aku dari kenit lagi da ajar aku bertimbang rasa dan fikir pasal orang lain, bukan aku sorang je hidup di dunia. Aku juga diajar tidak meminta-minta, apa lagi minta tolong. Jadi otak aku gagal untuk proses kenapa orang menyusahkan orang. Aku lagi tak dapat proses kalau orang rasa aku ni menyusahkan.