Friday 22 January 2016

Cooking Not For Me


Kalau rumah aku, ini yekla antara bahan asas yang wajib. Mesti, tidak boleh tidak tiada. Antaranya lobak, isi ayam, cili giling, bawang besar, mee kering, tomato kecil, bihun, telur, lada botol, olive oil.. selain magi la tentunya. Cooking for small family,aku masak simple jek. Aku ni bukan le jenis yang rajin nak menerai makanan, apa lagi mencuba masakan baru. So my cooking is boring. Lucikily la husband aku jenis apa pun hentam jek, dia tak banyak songeh. Kalau makan ikan bilis ngan nasik dan lada potong pun dah cukup best da la tu pada dia. Anak aku pulak penggemar mee. Tak kira la bihun ke, spegeti ke or mee goring. Paling dia gemar megi.

Aku nak kata tak pandai masak, tak la kot tapi nak kata pandai masak tu memang tidak la. Biasa aku masak memang menu yang paling mudah. Bagi aku, masak lauk pauk sayur bagai + siap mengemas kena siap sebelum nasik masak, which is dalam 30 minit la. But most of the time aku menunggu nasi yang tak masak2 sebab aku ni memang ketahuan cakap laju, jalan laju, sah2 action & respond aku laju. Antara menu sonang yang aku jerang, masak lomek, kari, masak merah, masak kicap, goreng2 op kos, sambal2 op kos or sup kadang2. Selalunya aku masak sayur dalam lauk sebab kat umah ni kitaorang jenis makan 2 sayur jek.. tak lobak, sayur daun... maybe sometimes cendawan. Laki aku lagi sempoi, sayur xde pun tak pe.. timun je dah cukup.