Friday 21 October 2022

Lunch Date Di MV



Cadangan asal nak ke Sunway Putra Mall je lepas ambik si kakak, alih2 sampai trafik light nak masuk simpang hala ke SPM ada plak dua motor berlanggar sampai terbaring dekat jalan. Nak masuk ke opis plak, kereta dah block so aku terus je la ke depan. Dah tak tahu nak kemana, pegi jela MV. Kalau ke MV op kos la parking dekat The Garden terpaling senang.

Masa odw ke MV tu ternampak plak satu tempat ni yang macam unik sket. Si kakak kata dia nak bergambar dekat situ.. kami pun singgah kejap. Dah alang2 bergambar, kami g jenguk kat dalam tu ada apa. Ada playground rupanya. Bukan takat playground, tempat tu juga offer sesi terapi for speech. Next kami ke MV cari makan. Hari ni ada pameran binatang kot.. ramai’ suku sakat hanjingg aku jumpa tapi yang sekor ni sesat dalam foodcourt halal. Haremm betul la! MV ni sekarang dah lain maciemm.. banyak kedai2 makan non halal tumbuh macam cendawan here and there. Food court halal skarang dah jadi non halal. Cuma satu aku heran, tempat makan yang halal juga la yang dipenuhi oleh mereka2 yang boleh makan makanan non halal ni. 

Lepas makan waffle aku bawa kakak main basketball. Tah macamana tersinggah pula dekat kedai spek Focus Point dan terbuat spek mata baru. Orang kedai pun heran bila tahu spek yang aku buat dekat kedai dia bulan 5 ari tu dah hilang. RM600++ oiii rega spek aku tu.. tak tau la mana pegi dah. Sementara menunggu sejam siap, kakak kata dia nak makan sushi. Tadi kakak siap dah tdur dalam kedai spek, skali dapat sushi terus segar.