Friday 19 February 2010

Aku dalam proses nak transport kereta ke KL. Ingatkan aku nak hantar ke port esok, skali harung la before aku g airport sebab flight aku pun pagi tu juga. Tapi dah my dad kater pegi jekla hari ni.. so, aku pun pegi jek la.

Bertolak awal la juga dari rumah dengan my mom. Hantar dekat agent, then g shopping2 jap area Centre Point.. pastu jalan sikit punya tak dekat la ke tempat nak tunggu bas kat area Plaza Wawasan. Adeh... sengsara gila xde kereta ni.

Cari2 bas balik Bofort, tak jumpa2. At last, jumpala juga. Tunggu lebih stengah jam baru bas tu bertolak. Bas tak de aircond ni, taulah memang amat bising tapi aku lebih suka compare tu bas aircond sebab aku dapat fresh air so aku tak mabuk.

Duduk depan pintu, my mom pun apa lagi... mulala melelapkan mata while aku plak tak ble nak tido sebab segar sangat. Sampai kat area bukit, bus tetiba jek mati. Cuak la jugak sebab bas tu tak ble idup lepas da kena start beberapa kali. Bukit belum naik lagi 2, baru half way jek. Ramai la jugak mokcik2 yang cuak sampai nak turun dari bas sebab bab tu da reverse nak terturun bukit. Nasib la semuanya selamat akhirnya.

Sampai pekan, singgah beli sate sementara tunggu my dad datang jemput. Aku membebel to my mom.. tu la tak mo tinggalkan keta kat pekan.. kan senang tak yah suh dad datang amik. Sampai umah... ex crime partner msg bagitau dia pon ader kat pekan. Ready2 nak melantak sate katernya. Dia ada kursus kat KK. Menyinggah le kejap cari sate kat Bofort. Petang tu tak dapat nak bertemu tema sebab keta kat umah aku sumer manual. Haramm aku tak reti nak bawak manual da. Bapak aku da ceramah, perli aku kaw2 pasal ni.. still masuk telinga kanan, kuar telinga kanan. Tak koser mak! Keta yang pernah aku pake dua2 oto.. lupakn jek la hasrat nak cuba2 bawak manual. Kompem fail.