Sunday 16 May 2010

Tengah aku bersenang lenang dalam bilek malam tu.. osmate aku ketuk tanyer napa washing machine dia tak maw kuar air...Since aku yang last guna smalam.. wah!

Dia cam tensi la.. machine tu baru lagi,mahal pulak kater dia. Slama ni tak pernah macam ni.. dia tak pernah langsung tekan2 tuk ubah apa2 setting kat board tu, ikut jek apa yang installer tu set masa mula2 pasang. Dia kater kalu tekan2, nanti setting dia berubah. Bunyiknya berbaur cam nak marah aku la sebab aku memandai tekan2..

Aku?

1st.. washing machine tu memang membolehkan manual setting.. which is boleh la pilih mana2 function yang kita suke which aku cuma suka function spin. Setahu aku kat umah aku, bule jek tekan tekan tekan tuk pilih function & takder plak la membolehkan kerosakan berlaku.

Tapi aku senyap je la sebab machine tu dia punya. Aku tak tahu la pulak pilih function spinning tu akan menyebabkan rinsing function tak fungsi. So dijadikan cerita, aku pon monitor la machine tu dalam sejam sampai lengoh kaki aku berdirik.. cycle machine tu jalan cam biasa je. Wash-->rinse-->Spin.. tapi time rinse air dia tak kuar banyak so tu la yang menyebabkan alarm buzzer menjerit error. Air dalam machine tu tak dapat drain abis, kena bukak & tutup cover machine tuk manually restart proses rinse dalam 2 kali sepaya next cycle ble start.

Kesimpulan story aku ni, aku tak taw kaitan antara button-tu-disediakan-untuk-ditekan-&pilih-function-tapi-kalo-ditekan-tuk-pilih-function-secara-manual-akan rosak? daaa!