Saturday 3 August 2013

Tak Pandai Jaga Anak!

Haa.. Surprise kan tajuk dia. Tu la.. Nak buat anak senang tapi nak jaga anak, taw la sapa2 yang ada anak tu..

Ahkak stress mild2 mlm tadi. Si Hannah la.. Tanak tdo plak. Kalau takat tak nak tdo tu, acceptable lagi. Yang ni, dia tanak tdo dan minta dibuai. Bayangkan.. 4 jam kot ahkak buai dia. Kalau stop, dia mula la meraung. Dahla xble tdo.. Tangan plak lenguh dibuatnya. Last2 ahkak biarkan je di meraung jap. As usual.. Nanti mak ahkak mesti datang. Mula la macam2 komen. Kejap aircond kuat lah.. Kejap panas la. Taw la orang tua. Hohoho.. Kadang2 tu pening oke. Tu yang terasa cam, aih, aku ni tak pandai jaga anak ke.. Eishhhh

Nasib la aku duk laki bini je kat KL nun, kalau duk ngan parents or ramai adik beradik.. Kompem pening. Cam aku skarang ni.. Bila si kecik tu nangis mula la aku didengarkan dengan macam2 komen. Jap mak aku masuk cakap bilik ko ni panas sangat, pasang la akon. Oke, akon on. Jap plak bapak aku masuk cakap, memang la dia nangis sebab bilik kau ni sejuk sangat. See.. Pening kaw maria!! Bayangkan kalau jap abang ko masuk cakap, bla bla.. Nanti kakak ko plak masuk cakap bli bli.. Pitam oke! Tu nasib baik kalau family sendiri.. Kalau kat umah in law.. Maw ahkak becakar kot laki bini.