Sunday 11 May 2014

London : A Story Of Tune Hotel Westminster, London

Masa mula2 nak select hotel di London,pening jugak kepala. Bukan sebab tadak hotel, tapi sebab hotel depa mahal belaka. Kalau dapat pun yang affordable, lokasi jauh dari centre London or jauh dari tube station. Boleh dikatakan hari2 la aku meronda dalam google map, dalam Booking.com dan Agoda.com mencari hotel yang berkenan di hati.

Akhirnya ahkak putuskan nak duduk di Tune Hotel, Westminster. Aku buat booking through Agoda.com rather then guna website tune hotel. Kalau book guna agoda, all ini. Ko tak yah la nak select tv nak berapa hari, nak akon berapa jam bagai. Berbekalkan booking price berharga RM1,966.54 untuk 4 malam which is dekat RM500 semalam dari 26 hingga 30 April 2014, maka duduklah kami di Tune Hotel, Westminster, London.


The best selling point hotel ni yeklah the location. Boleh kata hari2 la kitaorang berjalan kaki ke area London Eye sebab distance yang dekat. Takat nak jalan kaki ke attaraction seperti London Eye, The London Dungeon, London Sealife Aquarium, Big Ben/ House Of Parliament, Golden Jubilee Bridge, Westminster Bridge & St James Park.. memang tak sempat berpeluh la.


Antara yang buat aku select the hotel juga sebab hampir banget dengan tube station. See the building kat bawah nun, aah.. itu station Lambeth North on Bakerloo subway line... takat menyeberang jalan jek dari THW. Kalau nak jalan jauh sikit boleh gak ke station Waterloo St untuk interchange dengan Bakerloo, Jubilee dan Nothern line atau ke Westminster St untuk interchange ke Jubilee, District & Circle line or ke Southwark St untuk Jubilee line or ke Embankmanet st untuk interchange dengan District/ Circle line, Nothern dan Bakerloo line. Selain tu, kalau nak naik bas kiri kanan depan belakang ko boleh amek bas ke mana2 destinasi yang kome suka.

Layanan staff, superb. Bilik agak selesa walaupun agak sempit. Cuma yang tak best depa tak sediakan kettle so ko kena la beli air panas dari vending machine with a price of 1 pound kot kalau x silap. Mahal tu!!!!

Antara yang best jugak, depan ada  kedai serbaneka Cost Cutter dan kat belakang ada Tesco Express yang buka 24 jam. Kot2 ko lapar jam 2 pagi, g jek la menapak ke Cost Cutter esp sebab depa ada jual roti halal. Yes. Di label HALAL. Will I stay there kalau ada next trip? yes!! 100% yes