Friday 13 February 2015

POPO Masuk Hospital

Ok. 1st nak bagi kenai dulu sapa POPO ni. POPO is my phone… miahahaha. Since kalernya putih dan brand nya OPPO, so I named her POPO.

For the first time sepanjang pakai hape, hape aku masuk shepital.. I mean repair center. Alkesahnya phone aku ni before tido hari tu, low bat. Sekalik esoknya dah arwah. Cas2 tak mau.. tekan2 op kos la tak dapat kan! Aku rasa sebab aku cas dengan macam2 charger kot, tu yang arwah.

Sebelum ni aku peminat tegar Samsung Galaxy Mega. Now si Mega masih ada tapi aku sayang nak guna, boleh? So aku beli la si POPO ni buat phone pakai lencannnn. Tapi si POPO ni pun aku sayang gila sebab kamera dia yang 13MP boleh rotate. Wefie ka, selfie ka.. what ever fie gambar ko memang chantek. Kalau kamera, POPO memang terbaikkkk! Kalau ko set auto mode – beauty face… nanti dia akan besorkan mata ko & halus muluskan kulit ko without nampak sangat cam edit.

Itula kelebihan si POPO yang membuatkan dirinya begitu berharga. Mana best, OPPO ke Samsung? Op kos la si Sam lagi smooth. Aku pakai model N1 mini. Phone ni guna built-in battery dan tak ble tambah memori.. cam Ipon la kunun2. In term of kepenggunaan, cam henpon biasa la cuma one thing yang kureng tentang phone OPPO ni yekla usage masa tengah cas battery. Kalau masa cask ko nak menaip meseg, henpon ni jadik gila. Keypad lagging dan tak paham sangat apa aksara yang ko pilih & nanti dia akan suggest word yang bukan2. Apart from that, ok2 la.

So alkisahnya aku nak g la hantar semula ke kedai yang aku beli ari tu, dekat Lowyat. Aku naik monorel sebab janji dgn si Jumie nak jumpa dekat Lowyat lepas pelan asal nak g berjimba dekat NuSentral tak jadik gara2 hangen dengan komuter. Masa turun dekat stesen Imbi, aku malas nak turun tangga so aku masuk jek dalam Berjaya Plaza. Tetiba nampak Oppo servis centre so aku pun tanya la amoi dalam tu ur kedai bikin apa… amoi tu kata, repair la! So aku pun apa lagi, now u repair la my phone. Dah puas aku ronda2 dekat Lowyat, 2 jam pastu da ble collect si POPO. Rupa2nya battery dia rosak! Nasib le under warranty, free… sukur tah nakkk!!