Wednesday 23 September 2015

Review TheFaceShop Cushion Screen Cell

1st impression. I like it.

Lepas guna, not so suka.

Ok. Kenapa tak suka? For my face yang tak selicin artis2 korea dengan pori2 yang besar dan kulit yang agak kering here and there, selain berwarna gelap2 manis.. this product dont suit me. Kalau tengok drama korea, bukan main kilat kan kulit2 dorang. It will happen kalau kulit kome licin bak kulit telur. Tapi kalau kulit kome idok rupe itu macam kulit aku ni, lupakan je lah. Becapuk oke!

This product tak provide full cover. Ala2 cam tepek mosturizer jek walaupun ada color, tak cover sangat the huduhness. Lasting? I am not sure. Aku rasa cam tak last sangat pun. Maybe sebab aku pakai solely dia, tak tepek bedak langsung lepas tu kot.

What about yang positive? The best thing about this product dia ada SPF 50. So, sun sun go away. Selain tu, masa apply rasa best sebab dia dalam bentuk cream tapi apply dengan span. Imagine!

Kesimpulan?

After usage, I dont like it for my skin. I guess the product sesuai for those yang kulit cerah dan licin sebab you'll look macam tak apply anything on ur face, natural and fresh but not for me lah. Apart rom that, produk ni jugak agak mahal oke. Full set RM138 kot yang new packaging, refill RM81. But masa aku beli ada promosi buy 1 free 1 refill. Mine yang nak habiskan stok due to change of packaging, so I got it for RM65.