Saturday 5 December 2015

Stressfull Parking


Pagi tadi kol 10.30 baru si Chemba kata jom kuar. Aku dah agak dah, kalau kuar umah after 10 pagi, mesti akan berlaku kejadian stress somewhere along the way ke destinasi. So cerita hari ni, we went to Mid Valley. Jalan agak lengang, sengih! Masuk parking MV pun agak lengang, sengih lagi. Kebiasaanyan kalau ke MV kitaorang akan keluar as early as 9.30 pagi so boleh masuk underground parking kat Visitor Park yang membolehkan aku terus masuk dari Jusco. Makanya hari ni malang memang berbau tak jumpa parking hatta sebijik pun. Yang ada cuma yang jauh ntah dekat mana.

Makanya berlakula kejadian stress & terus aku suh balik je.

Laki aku yang memang dah masak dengan temper si isteri senyap je. Drive kuar balik ke area umah & dia kata jom ke Berjaya Times Square. While on the way, jem macam haram babushitto! Nasib sempat turn kiri & stop jek la dekat Viva Home mall while nak u-turn.

VH ni banyak kedai perabot. Tapi aku kureng gemar ke mari walaupun dekat je dengan rumah sebab mall ni tak moslem friendly sangat kedai2 makan eh. Ada la Old Town, Subway, Keny Roja.. yang lain sumer la bukan tuk kita2 ni. Mall ni cater more of house perabot & anchor tenant dia Giant. Ada pangggung wayang gitu tapi memang kalau dah tak de option sangat le baru kitaorang kemari.

Si Hannah tadi bukan main lagi, singgah Mr. Diy terussss beli topi ala2 befdey kunun.