Saturday 6 February 2016

Anak Mamme

Tadi masa jenjalan cari hal dekat Mid Valley, anak aku ni boleh pula dia terpesona dengan orang yang tengah jem dekat jedai Rhapsody ni... alahaiii anak. Nampak sangat la memang anak aku!! Dia cam terpegun gila tengok orang tu main dram ngan keyboard. Lama oke dia tak mau berganjak.

Aku cam tu la kot! Hahaha.. my late dad memang born musician. He played instrument by heart. Be it flute, guitar, keyboard or kulintangan, memang makanan dia apart from suara dia sedap. So among kami adik beradik ada lah yang dapat his gift. Antara kami 5 orang, 1st, 3rd ngan yang 5th kulit gelap macam my mom whilst yang 2nd & 4th putih macam my dad. Tapinya yang mewarisi bakat my dad tu kami yang gelap2 ni... hahaha. Aku tak pernah amik kelas formal, tapi tah camaner boleh play by ears. Aku dapat tangkap note so boleh play by ears keyboard ngan flute. Takat tu je la, idok la hebat mana pun. Menyanyi pun bole2 la, tak la sedap tapi idok la lai pitch. Tapi aku failed main gitar sebab dia tak de note doremi unles ko tekan2 banyak tali... i define it like that! tekan2 tali banyak... ahakasss