Saturday 21 May 2016

Palace Of The Golden Horses Experience

Si Chemba balik kampung since semalam sebab ada kematian. Since aku kena jaga ofdice, makanya tinggal la aku dengan si Hannah. Tapi ntah macamana aku ngan si Hannah boleh tertinggal dekat Palace Of The Golden Horses pulak malam ni... miahahaha. Yes, kami berdua je oke! Masa godek2 tenet Booking kata RM297 semalam tapi bila si Agoda kata cuma RM218 je semalam, aku terus kompom! RM218 tu tak masuk la 10% service charge & 6% Gst. All together dalam RM250 la juga.

So ini exterior hotel, teruja la juga sebab lama gila dah mengidam nak merasa duduk dekat sini. Though it took 11km je pun dari rumah.. muhuhaha Santek kan?! Op kos la, 4 Star theme hotel maa. Dah nama hotel ni Palace of The Golden Horses kan, musti la kena ada kuda amas!

Sampai2 je, after an-almost accident sebab ada driver tak cukup akal tadi. I went on my left untuk underground parking. Thank god dapat parking dekat lift. Bayangkan  kalau nak mengheret beg berat & si Hannah.. fingsan! Naik ke lobi, terus ke receptionist. 1st impression bila aku masuk dalam hotel is, macam istana wa sakap lu! Dan semua dipenuhi kuda. Be it dinding lift, lobi, meja.

Cek in kejap jek, I just mentioned aku book throuh Agoda then bagi Ic & bayar RM100 deposit, settle. Next nak mencari bilik. Time ni bepeluh la juga nak cari sebab hotel dia besar amat! Memula naik atas, jalan sampai hujung corridor yang nan panjang, kuar ke luar then jalan kat corridor luar then masuk pula corridor dalam baru sampai bilik.

Tadaaaa.... Inilah bilik kami. Room 4114. Nice eh.. katil king oke. Kalau kat Mesia RM250 dapek la merasa duk hotel 5 star tapi kalau kat Tokyo ka Hong Kong ka London ka.. hotel murah pun mahal lagi dari Rm250 ni... uwaaaaaa!!!