Monday 4 September 2017

Hello Zoo Negara

For the first time seumur hidup aku jejak kaki ke Zoo Negara.. ahakssss!!! Itu pun sebab nak bawak family makcik pegi lawat zoo.. kalau tak mungkin tak sampai. What surprised me is harga tiket dia. I thought zoo negara, tak la mahal sangat kot. Around RM20 macam tu, logik la. Sekali... amik kaw!!
RM44 dewasa oke dan RM16 kanak-kanak. RM44 tu!!! Zoo Negara Malaysia tuu! Sabar je la aku. Kalau gini rega memang sekali seumur hidup je la aku sampai sini nampaknya. Apa2 pun, enjoyyyy the memories ya!

So ini yelah kawasan pintu masuk. Kalau ikut distance dari KL, ble tahan jauh jugak la nak ke mari. Aku rasa maybe jem kot yang buat terasa macam lama je salam keta tadi. Kat sini op kos la ada parking, kalau tak silap dalam RM10 sekali masuk kot. Parking dia dekat demgan kaunter tiket.

Zoo ni nampak macam tak la besar mana. Antara binatang yang aku jumpa is si tapir, rimau gemuk, jirapa, zebra dan burung-burungan. Gajah kami tak lawat tadi. Tiket masuk ke mari bersekali dengan tiket giant panda ye. Kiranya tak payah la beli separate ticket.


Kalau binatang lain berpanas terik dan berlumpur bagai, si panda pula duduk dalam ekon oke! Ada 3 ekor panda dekat sini tapi lupa pulak nama deme. First time tengok giant panda wei! Memang comel la panda ni.

  
So lepas dari zoo, gerak ke Putrajaya pulak. Aku pun actually tak pernah lepak dekat Masjid Merah ni.. dan tak pernah tahu siap ada food court bagai kat sini.. ahaksss



Kalau masa sampai kitaorang gagah berjalan kaki.. masa balik naik tram ka apa ka nama ni. Bukan free ya tuan puan.. sekali naik kena RM5 sorang. So kalau pegi zoo ni siap sedia la duit kocek at least RM100 sorang, plus makan minum dan tiket transportation ni. 
Kiranya bagi aku this is the first and last la kot aku jejak zoo negara.. unless rega tiket jadi RM20 or RM25 paling max.. baru la aku datang