Monday 24 June 2019

Bye Sabah Hello KL

Hari ni suda mo balik KL.. tapi sebelum gerak kita sarapan maggi udang gireng melimpah duluan sama ikan bilis Sabah. Apa matcam.. nampak sedap kannn.. op kos la sedap. Hari ni nenek yang hantar Hannah pegi airport. Kesian nenek.. mo kena hantar Hannah jauh2 ke KK drive sorang-sorang. Bye nenek.. nanti Hannah balik kampung lagi..

Beria sampai awal ke airport, flight delay la pulak. Nasib baik mamme ada bawak kad Aeon so dapat la lepak dalam lounge sementara tunggu flight T_T.

Ada menu rendang pula.. fefiling ala-ala beraya la kami dalam lounge ni. Macamana dapat free lounge? Cara yang aku tahu is by owning a credit card yang offer penggunaan Plaza Premium Lounge for 3 jam for free. Rasanya yang pemurah bab free lounge access ni is Aeon Credit Card.
Planning asal sampai airport dalam jam 10 malam terus je ke rumah naik grab sebab si Chemba outstation tapi since flight delay.. aku opt untuk lepak semalam di hotel area airport. Godek-godek Agoda, Provate Resting Suite Plaza Premium Lounge KLIA2 ada murah. Takde la murah sangat kan kalau RM200 T_T tapi untuk rate dalam airport tu aku halal je la sebab kesian pula si kecik. Aku book bilik studio untuk penggunaan selama 12 jam. Masa cek-in, orang tu tak dapat detect booking aku. Dalam berapa minit camtu baru yang jaga kaunter tu bagitau rupanya hotel aku dah kena upgrade ke Aerotel yang berdepan je dengan PPL tu. Wowee... kena upgrade ke bilik yang RM400 semalam tu. Pastu dapat pula free breakfast. Merasa jugak la tidur hotel dalam airport kan Hannah ;p