Monday 6 April 2020

Pink Book


Hari ni aku ke KK bukak buku merah. Asalnya nak ke klinik belakang rumah je sebab nak cek betul ke pregnant. Kot-kot la benda lain. Sekarang ni penyakit ada macam-macam jenis, boleh jadi false positive. Skali klinik tu kata kalau nak cek dorang boleh bagi yang test kit je since sekarang PKP so tak menerima pesakit. Kalau takat bagi kit baik aku g Watson je. Pusing2 cari klinik lain semua pun tutup. Sudahnya pegi KK yang terdekat je la. 

Sampai KK, orang op kos la ramai macam biasa. Since ini time PKP sorang saja yang dibenarkan masuk unless ko bawa orang tua atau budak sebagai penjaga. Masa masuk tu kena beratur, scan suhu dan kena sign declaration form yang mana menyatakan ko tak pernah keluar negara, tak pernah ada contact dengan PUI, takde batuk dan selesema bagai. Once semua ok, baru dibenarkan masuk. Kalau sebelum ni ko boleh masuk ikut banyak laluan, kali ni dorang tutup dan buka hanya satu laluan akses ke Klinik Ibu & Anak. 

Sampai-sampai terus ke kaunter dan bagitau misi tu saya nak cek pregnancy. Misi tu kata nak bukak buku merah ye? Jawab ye je la.. kompiden je misi-misi ni yang aku datang nak bukak buku.. ate kalau x pregnant camana citer?? Okla, pastu tunggu giliran. Mula2 op kos la kena jumpa misi. 1st misi yang aku jumpa tu kata since aku ni banyak nau masalah, dia nak kena assign aku kat misi lain. So next misi yang aku jumpa cam otai la kat sana. Since aku banyak hal, dia yang akan jadi misi aku.. oke! Since dah petang, aku kena datang semula esok T_T