Saturday 4 April 2020

MammeToBe@39???

Tadi anak fruit aku datang umah sebab mak dia nak ke hospital untuk checkup, so tinggal kan dia kejap kat umah kitaorang. Dia datang bawak buah tangan dan salah satu benda yang mak dia bagi kat aku is kit ujian kehamilan sebab aku kata aku tak period2. Yang kelakar tu dia siap cakap slow kat aku, “auntie ibu kata ini untuk auntie”.

Since barang dah ada, saja la test dan takde la apa-apa expectation pun sebab dah biasa sangat sebelum-sebelum ni test semua 1 line je. Pulak tu aku tak bother sangat sebab memang jenis period lewat seminggu dua. Alih-alih aku test ada 2 line.. alapak!

Test lagi satu, 2 line juga.. alapaksss. Pastu order la kat grab yang brand Clearblue yang ada tulis berapa month pregnant tu. Yang ni mahal sket, kat grab dalam RM45 kalau x silap aku. Bila test terang-terang tulis 3++.. alapaksssss.. konfem la preggy. 

So bila dah 3 kit aku guna semua positif baru la bagitau si Chemba. Dia apa lagi, op kos la happy sangat. Tapi syarat aku dia tak ble bagitau sapa-sapa pun.. hahaha. Aku pun sama, bagitau adik aku je. 

Since umur nak masuk 39 ni, aku memang tak expect sungguh la nak pregnant lagi. 7 tahun kitaorang laki bini tak la merancang sangat, tapi takde rezeki. Aku memang tak pernah sentuh sebijik pun pill perancang, apa lagi inject dan yang seangkatan. Lagi pun bila fikir-fikir aku ni pesakit TIA yang masih on medication, pula tu diabetic dan macam-macam penyakit lagi.. rasa macam tak mampu pula kalau nak jaga baby. Jadi tak de la ke hospital untuk cek napa takde baby lagi. Tapi rezeki Allah tu tak pernah salah masa dan alamat, aku percaya yang tu. Tuhan lebih tahu..

So apa perasaan aku? Saspen la hohoiiiii!!!