Thursday 14 January 2021

Semua air fried

Nampak sedap kan.. mestilaaa sedappp. Ini semua hasil air fried. Paling best yang ala pizza tu. Sebelum letak inti aku basahkan roti dan penyek-penyek bagi nipis. Kemudian masuk kejap dalam air fryer tuk bakar bahagian yang tak dibasahkan. Nak lagi kaww guna roti yang paling hujung.. basahkan part putih. Dah agak-agak garing, keluarkan dan buh la inti apa yang korang suka dan air fry semula. 

Untuk roti ala pizza tu guna sos tomato dengan sos cili je buat base sauce, pastu letak la bawang, lada ijau dengan tomato yang dah dipotong dadu. Bubuh pula sosej yang potong nipis.. pastu gunting sliced cheese panjang-panjang buh atas roti. Last sekali glazed sket dengan base sos tadi. Kalau nak buat roti cheese meleleh tu, aku bubuh cheese in between roti. Pastu air fry dua-dua belah roti tadi. Next, bubuh telur goreng, sos, bawang, tomato dan salad. Done roti cheese leleh! Cheese tu juga boleh goreng dengan telur instead of masuk dalam air fryer. Yang tu lagi leleh 🤘🏻

Kegilaan aku meng'air fry actually tak stop dekat roti je. Aku ni memang benci sungguh nak kena tunggu lauk dari peti deforst sebelum boleh memasak tapi sejak ada air fryer ni dah tak de masalah. Keluar peti terus masuk fryer je. Settle! Kalau ayam dan ikan, aku air fry sampai kulit agak garing sebelum buat sup or masak merah or masak kicap. Kalau ikan tu air fry sebelum buat sup, langsi ikan tu kurengg la. Dan ini semua output dari penggunaan air fryer.