Tuesday 15 June 2021

Apple TV In The House


Sekarang ni most of the time meeting semuanya dibuat secara online. Lagi pula time PKP ni, aku banyak meeting design so sambil meeting sambil check drawing.. sometimes ada presentation skali. Since line tenet dekat rumah aku ni tak clear sangat, sometimes kena pakai line tepon. Bila pakai line tepon tuk google meet, screen kecik. Nak tengok presentation pun payah so aku decide beli Apple Tv supaya boleh guna function airplay. Dengan airplay, aku boleh share screen 5 inci aku ni menjadi 50 inci.. 10 kali ganda yaw!!

Ingat nak beli adapter je tapi kalau barang epal ni toksah la beli yang tak ori, bikin sakit hati je laging sana sini. Lag tahan lagi, kalau tak compatible sakit hati oi membazir. Nak beli yang ori, merana la dompet. Adapter HDMI ori dlm RM239 oke! Mahal nak manfusss. Fikir punya fikir, aku decide tambah dalam half lagi tuk dapatkan Apple TV. Kebetulan masa tu Machine tengah buat sale. Harga asal dekat RM800, less sampai RM499. Masih mahal tapi lepas consider banyak faktor aku rasa worth it. Walaupun tv aku memang dah amdroid tv tapi guna Apple punya teknologi ni lain maciemm smooth dia. Aku order last friday, hari ni sampai.