Tuesday 14 June 2016

Puasa Day 10

Kalau day before buka puasa makan mee goreng basah, semalam pula mee kari.. hari ni mee kari juga lah nampaknya.. Puasa pertama sampai ke 3 menu yang sama, nasik kerabu param, puasa ke 4 ngan 5 lak aku kat kuching.. puasa 6 tak henggat.. puasa hari ke 7, 8 sampai la 9 ni mee je la nampaknya... miahahah.

Alkisahnya semalam tu nak makan KFC je & dah beli dah pun. Tapi bila aku nampak baki mee yang tak habis goreng the day before tetiba terasa cam nak buat mee kari. First time la kot aku buat mee kari. Resepi hapa pun tak tahu, aku campak je la apa yang ada kat peti. Skali laki aku kata sedap giler & pas ni masak mee kari je la.. makanya hari ni mee kari lagi laaa! Sebab aku pun terhengen sama.

Gara-gara mee kari semalam, tak terjamah langsung KFC yang dah dibeli. Makanya hari ni aku modified la ayam tu jadi ayam butter. Malangnya daun kari tadak, aku campak je la apa yang ada kat peti... tadaaaaa... sedap oke! Cuma kalau makan kompom mati cepat arteri tersumbat sebab bahan utama yekla butter + cheese.

Dan.. ini pula kejadian mee kari aku. Terliur wa sakap lu! Hahaha. Kalau semalam bahan kureng sket, hari ni ada improve la. Yang pasti kalau nak buat mee kari, kalau udang tadak banyak memang tadak sedap la.