Thursday 9 June 2016

Makannnn Besarrrrr!!


Amacam? Menggodakan kan!!! Miahahaha

Hari ni aku buka puasa awal sket. Awal sket je 27 minit.. lain la kalau kat Sabah boleh buka poso awal 45 minit. Hari ni aku dekat Kuching, Sarawak. First timer oiii!!!

Kol 11 pagi aku ngan my boss bertolak naik teksi dari ofis ke KLIA. Umang aiii... tambang teksi da dekat RM120 yo! Hari ni naik MAS.. actually aku prefer nai AA sebab KLIA2 best nak ronggeng while KLIA ada Eraman jek! Flight ke Kuching kol 2.00 pm. Penerbangan ke Kuching dalam 1 jam 40 minit je (Jelesssss!!! sbb p KK 2 jam 15 or lebih) T_T

Kol 4 lebih chek in hotel dekat Grand Marhgerita. Kalau book awal ble dapat rega RM130 je oke! Sangai berbaloi sebab bilik newly renovated, agak luas & katil king.  Hotel ni terletak dekat tepi sungai & bersebelahan dengan shopping complex so senang la nak beli makan. Walaupun shopping complexnya kecik jek & tak banyak kedai, at least ada la hypermarket. Kebetulan pula ada bazaar ramadhan mini dalam tu, ada 4 or 5 meja makanya merasa la aku makan laksa sarawak. Kalau dulu makan kat Labuan, ini kali memang ori punya... laksa sarawak from sarawak at sarawak!! Sedappp!! Buka puasa dekat bilik je since tadi MAS pun ada bagi tapau makanan. Letih jalan-jalan tadi, gila kebulur air. Makanya hampir 20 hengget la jugaaku berbelanja tuk beli air... hahahaha

Kol 8.15, bos ajak g makan seafood. Miahahahah!!! makan 3 orang menu ikan masak apa ntah, lobster, kerang demok, sayur ngan nasik @RM160... tapi boss belanja... yeayyyyyy!! Kalau nak makan seafood kat Kuching ni, g makan dekat food court atas UTC. Ikan ngan lauk pauknya gebu-gebu belaka! UTC ni dekat je dengan hotel yang aku duduk.. ble jalan kaki. Paling tak boleh blah, while on the way ke UTC.. kaki aku dua-dua cramp! Miahahaha... muscle letih sangat kot sebab petang tadi jalan jauh pakai boots yang ada heel. Terpaksa la bos ngan my colleague tunggu sampai cramp aku reda baru tersukan perjalanan... adoii la..

Makan punya makan... tsedar-sedar kedai pun dah nak tutup.. haha