Saturday 31 December 2016

Ke Pasir Gudang Yuk!

Hari ni aku sekeluarga ke Pasir Gudang, nak bertemu dengan anak buah yang baru lahir 26hb hari tu. Jam 10 lebih bertolak tadi, sempat la singgah ke JPO. Kalau last visit JPO kosong dan tak de siapa yang beratur depan kedai, ini kali JPO penuh sesak. Outlet lain takde siapa beratur tapi outlet Coach dan Coach Men panjang q nya. Benarla bagai di kata adik jurujual yang layan aku haru tu, dia kata ramai yang tunggu bulan Disember. Kalau akak pergi masa tu, belum tentu kami dapat layan pelanggan 1 to 1 macam ni.

Aku bukanlah peminat branded stuff. Orang nak pakai LV ke, Prada Prado ka whatever la or nak pakai baju ikut fashion semasa baru 'in konon, tapi aku pula memang jenis tak ambil port sangat benda2 gitu sebab pada aku tak penting pun semua tu. Yang penting apa aku pakai selesa dan aku yakin dengan pakaian aku. Antara designer brand yang dapat menawan ati aku is Kate Spade, brand amareka. Design bag dia lawa2 dan chicky cuma masalah dia rega nya mahal dan tak berbaloi. Walaupun dah offer still la juga around RM1k. Kalau Coach pula, kat JPO tu memang offer sungguh. Aku beli handbag yang rega asalnya RM1200, dapat dalam RM400++ je. Walaupun bukan latest design, oke la kan janji quality ok dan kita suka.

Aku kalau beli beg mahal, aku akan make sure yang aku beli tu tahan lama. Apart from material, aku akan tengok design esp tempat cangkuk beg tu sebab kat situla yang cepat rosak kalau material dah rosak or jahitan tak kuat. So aku suka jenis yang steel ring type yang dipunch dekat body beg instead of dekat tepi2. Jenis gitu memang tahan lasak sebab beban beg ko ditampung oleh kekuatan steel ring tu instead of bergantung pada jahitan. Tapi kalau kome jenis yang tak bawa barang berat, tak pe kot. Macam hakak memang la ada macam2 dalam beg.

Tis is wat i mean
Dan ini pula gambar anak buahaku yang comellllll!!!