Monday 22 May 2017

Pengalaman Tinggal Di Hotel Business Inn Sennichimae

Masa di Osaka hari tu kitaorang duduk dekat Business Inn Sennichimae Hotel yang terletak dekat area Dotombori. Aku book hotel masa tu agak lewat juga, awal bulan 3. Most of hotel dekat Osaka at that time memang dah fully book. Musim sakura la katakan.. tentulah ramai yang datang melancong.

Macamana ble dapat hotel ni? Aku book through Agoda je. 1st yang jadi kriteria pemilihan hotel pada aku op kos la location, mesti dekat dengan subway. 2nd, price. 3rd, pet policy. 4th, child policy. Masa aku book tu aku tengok kriteria 1-3 dah comply, kriteria 4 tu je aku tak sure. Tapi aku gamble juga, book 3 malam dengan kos RM768+ semalam. Beberapa hari lagi nak fly, aku call Agoda untuk cek polisi hotel. Malangnya Agoda pun tak dapat confirm samada perlu bayaran extra untuk Hannah atau sebaliknya. The only cara untuk contact hotel is emel. Malangnya dekat website takde info pasal emel dorang, even google pun tak de. Nasib la Agoda bagi aku emel dorang so aku pun emel la. Thank god hotel reply aku.. free kalau tak pakai extra bed. Dan since AirAsia bagi aku extend satu hari lagi tuk lepak di Osaka, aku pun mintakla tolong lagi satu kali kalau boleh combine booking aku tuk 1 hari tambahan tu.. Alhamdulillah.. dorang layan request aku. So inilah kos yang aku spend tuk duduk di sana 4 malam














Kalau rate Jepun, hotel ni boleh kata murah la.