Saturday 4 November 2017

Anak Gemuk?

Kalau tengok budak kecik yang demok dan debab.. ya ampun geram sebab comellll dan kiut sangat kannn. 

Tapi aku tak suka! 

Bukan la aku tak suka budak tu sebab dia gemuk tapi sebab kesian tengok budak tu nak bawak badan especially yang dah sekolah. Ada 2 jenis yang aku nampak, 1 yang high confident dan 1 lagi yang mudah rasa rendah diri. Apa2 pun.. dua-dua bahaya. Yang gemuk + mudah rasa rendah diri tu terdera dari segi emosi. Kau tau la bila budak-budak ni, semborono je cakap kalau kau gemuk. Kau yang tua pun mudah terasa, apa lagi budak. Takat kulit itam pun malu, apa lagi kalau kena ejek gemuk! 

Yang gemuk + confident tu pun masalah.. macam aku. Orang nak cakap apa aku bukan ambil pusing. Badan aku, bukan badan kau! I am so positive about being fat! Wth! Alih-alih bacaan gula naik.. kolestrol pun dah berbunyi. It is all my fault, my own doing to my body sebab aku tak jaga baik-baik selama ni.