Tuesday 21 November 2017

Some Men Are Jerk

Aku menulis ni dalam keadaan terkilan dan marah. Tadi while nak balik dari pejabat hujan turun lebat, since aku dah selimutkan hannah dan ada satu small payung so rasanya ok la kalau aku redah je ke parking yang terletak dalam lebih kurang 100m je dari kereta sambil mendukung hannah. Mana la tahu on the way kunci kereta aku tercicir.. time aku sedar tu kitaorang stop kejap dekat guard house. Ada 3 orang guard dekat situ, aku turunkan hannah dan minta tolong tengokkan hannah kejap tapi hannah nangis nak ikut dan nak berlari dalam hujan.

Aku marah bukan sebab dorang tak tolong tengokkan hannah tapi tak de sorang pun yang offer nak tolong ambilkan kunci kereta aku yang tercicir dalam 20m dari situ. Bukan tak nampak aku bawa anak kecil. At least ada la sikit courtesy tanya or offer diri. Jerkk!!

So terpaksa la aku meredah lagi hujan balik ke lobi ambil kunci sebab ada la pula yang tolong ambilkan kunci tu dan patah balik le kereta sambil mengendong hannah dalam hujan lebat. Kenapa tak tunggu hujan teduh? It is not an option pada aku sebab kalau la kiranya banjir.. lagi susah. Sapa pula nak tolong aku kalau tersekat banjir. 

Dan.. seperti yang aku takuti tadi.. dalam pukul 5 lebih tadi member-member ofis post gambar banjir dekat area ofis tu.. kat jalan yang dulu aku selalu lalu. Ini adalah antara gambar yang aku kutip dari facebook kengkawan aku. Kalau sorang tu tahan lagi.. bayangjan kalau tersekat banjir dengan budak kecik. Kau rasa???!!!