Saturday 24 August 2019

By Penang, Hello Perak


Lepas makan dan mandi seround, kami keluar dari hotel. While on the way, singgah sekejap di Straits Quay Marina Mall. Mall tepi laut op kos la lawa. Cumanya mall tu cater untuk orang ada2 agaknya. Singgah lepak di Starbuck, dalam tu ada beberapa orang omputeh yang tua2 melepak solo. Kami speculate dorang ni retired di Penang agaknya. I think to choose a place for retirement, Penang is definitely worth to consider.

Dari sini, kami terus bergerak ke Tambun. Sempat menghadap jem masa nak keluar tu tadi. Sampai Tambun dalam pukul 5. Aku book deluxe suite, tapi was upgraded to executive suite. Kalau bilik biasa 1, kami punya 3.. muhuhahahahaha. Ada bilik tidur, ruang tamu dengan toilet, dining hall dan dapur. Macam tahu2 ja aku dah bersedia beraksi mo memasak ni dengan kuali elektrik yang aku beli di Shopee. Hahaha... barang masak pun tadi dah beli di Uncle Sam Gorceries Straits Quay.


Menu petang ni, buncis goreng telur, telur goreng dengan sardin. Ini sempena meraikan ulangtahun perkahwinan kami. Konon2 candle light dinner la ;p. Nasib la laki aku tu di bagi sardin ka, telur goreng ka semua dia kata sedap.

Siap makan, kami pun menuju ke The Lost World Of Tambun accross the street untuk ke Night Park & Hot Spring. Sebelum masuk, singgah kedai dalam tu beli waterproof case which cost me RM30 T_T. Beli jak la.. dari kena spend lagi money tuk si Note 9 yang telah berjaya buat aku pokai bulan ni. 1st destination.. pool yang ada slide la op kos.

Dari area pool, kami ke Petting Zoo. Ada macam2 jugak la di Petting Zoo ni range from pony sampai la mamat yang tengah tu. Steady dia! Since hujan, melayang jugak la RM14 tuk beli payung si kecik. Yang mak pak, pakai plastik saja la. Dari petting zoo, kami ke Luminous Forrest. Malangnya masa sampai depan tu tutup T_T Dengan kecewa kami patah balik ke Petting Zoo & naik tren. 
Masa lalu balik depan Luminous Forrest tu dah bukak balik.. kami pun apa lagi.. laju2 la turun dari train. Nak masuk ke situ kena cross jambatan atas air. Nasib malam, kalau siang seram jugak la sebab jambatan tu goyang2. Interesting la dalam forrest tu. Ada pokok bercakap, lipan & rama2 besar.. semua luminous la kiranya..
Keluar dari sini, kami balik ke Petting Zoo naik tren pusing 1 theme park. Habis pusing, turun semula di Petting Zoo. Pastu kami pun memulakan aksi berenang dalam hot spring. Katanya ada 12 jenis kolam dalam tu.. airnya panas dan refreshing.Aku try yang urut refloksologi batu, adoidoiii punya sakit tapak kaki. Pastu try urut belakang pula dengan air pancut dari si singa.. itu pun best. While kami berendam, pool sebla tu ada persembahan. Meriah sungguh.
Dalam kol 10 si Hannah ajak balik. Letih dah kot dia berenang.. hahaha. Kami p toilte just tukar baju je. Nasib baik hotel seberang jalan je. Kalau tak mau tertidur dalam perjalanan. Dah naik bilik tu baru rasa penat.Goodnite ya'll