Thursday 19 January 2023

Hello Langkawi

Flight kami ke Langkawi pagi ni jam 7.10 pagi. Dalam jam 2.30 pagi kami siap-siap untuk ke KKIA.. mengantuk oi! Jam 7 masih tak boarding.. rupanya flight da kena reschedule. Hampeh Airasia.. kol 6 pagi tadi baru dorang notify melalui emel. Sampai airport Langkawi, sarapan jap dekat food court. Dalam jam 10.30 kami sampai dekat Adya Hotel Cenang. Kami naik grab je dan tak sewa kereta sebab memang nak lepak area pantai je. Since masih awal, kami tinggal beg dekat hotel dan lepak makan di Old Town dekat Cenang Plaza yang bersebelahan dengan hotel Nadya.

Dalam jam 2 lebih bilik ready. Bilik hotel basic je.. rate kami bayar untuk dua malam dalam RM305.28. Untuk area Cenang, kira rate tu murah la. Hotel ni betul-betul seberang jalan je dari Dataran Cenang. Since kami ke Langkawi pun memang nak ke pantai Cenang je, hotel ni antara pilihan terbaik untuk kami selain Cenang Plaza Beach Hotel dan Nadya Hotel. Lepas berehat kejap, dekat jam 5 petang baru kami turun ke pantai.

Kalau sampai Cenang, op kos la kena lepak sampai ke malam. Lepas tengok sunset, boleh layan abang api. Cuaca tak berapa cantek, tak dapat da shoot lawa  macam masa kami datang time PKP dulu. Tapi tak apa, yang penting i’m really happy to be here again. Kat sini malam memang happening. Sepanjang pantai kot ada je brada-brada api. Waktu sunset dorang training dulu.. show yang sebenar start dalam jam 9 tapi kami takde la tunggu sampai lewat. Kalau la Langkawi ni dekat macam PD, tiap minggu ke mari pun aku sanggup. Tapi kos nak ke Langkawi boleh tahan mahal juga. Untuk trip kali ni, flight termasuk seat untuk 4 orang dalam RM977.96. Masuk hotel dan makan, dalam 2.5k juga la kena ada.. hohoiii. Siapa kata cutu dalam negara murah..