Friday 16 September 2011

Seoul Part 1/ 2011 : Day 2



Misi hari ini... pasar! Kita sopping duluk. 1st destinasion --> Pasar Namdemun. Dari Angguk station ke chungmuro.. then ambil line 4 ke Hoehyeon. Namdaemun ni yeklah market, cam tamu gitue. Kalau peniaga yang reti cakap ingrish, dorang akan tanya kita cari apa tapi kalau yang tak reti tu plak.. samada dia buat bodo or tekan calculator kalau kita tanya. Since trip aku bukan bertujuan tuk shopping.. aku capai jek apa yang aku nampak. Agak mahal gak.. kalau 1 souvenir rega minima 1000 KRW... kiralah kalau tuk 30 orang.


Kat Namdaemun ni jual macam2.. area dia nak kata luas, agak luasla juga. Dari metro station kuar kat gate 6.. ada 8 gate semuanya tapi aku cuma jumpa gate 4 ngan 5 jek. Actually Hoeyeon station ni dekat je pun dengan Seoul station. Dari Namdaemun aku jalan kaki ke area myeongdong. Tujuan utama cari kedai SPAO yang kononnya ada collaboration dengan SM Entertaintment. Senang jek nak carik rupanya. Dalam tu ada 5 tingkat.. kat tingkat 4 ada jual barang2 n gambar artis SME. Lepak dekat Myeongdong memang happenning. Ramai muda mudi.. kat sini banyak kedai produk kesantikan. Yang tak tahan, adik GeunSuk ada merata2.













Dari myeongdong ke chungmuro station, tukar line 3 ke yaksu then tukar lagi line 6 ke Itaewon tuk lunch. Pas lunch kat Pasha, amik train ke dongmyo then tukar line 4 ke Dongdaemun. Kat sini bule jalan sampai fingsan. Banyak kedai baju. Kat sini memang murah tapi peniaga dia tak pandai sakap ingeris. Aku bejalan sikit punya jaoh menyusur Cheonggyecheon stream yang panjang. Romantik giler dekat situ.. tetiba aku wish myIF ader skalik ;p Jalan sampai jumpa Jongno-5 station, beli anggur yang bosa tapi tak sodap.. then amik train ke angguk & balik guesthouse. Penatnya tuhan sajork yang tahu.




Before tido.. report dekat MyvIF & pack barang. Lupa nak story.. ari tu kawan kat opis bagi no tepon sedara dia. Nama sedara dia ensem owh! SethIskandar! aku first dengar cam tak cayork nama dia sedap gitew. Budak tu kerja dekat Goejae. Nak dijadikan cerita, kitaorang contact through message dekat fb. Smalam dia bagitau dorang da beli tiket ke Seoul. Bas kol 12.. so before subuh akan sampai Seoul. Aku cam terkedu.. baiknya la haiii. Dari Goejea tu 4 jam setengah gak ke Seoul. Terharu ahkak! MyvIF yang beria suh kontek.. jeles belakang kira.. yang fenting ahkak selamat kononnya ;p