Tuesday 2 September 2014

Progres Jalan-jalan Tokyo Itinerary Part 3

As of today ahkak dah berjaya siapkan 1 hari trip jalan2 Tokyo. Menyiapkan itinerary adalah hobi baru ahkak. Terasa bila buat itinerary tu sangat mengasyikkan & layannnnn. Tang buat itinerary ni ahkak memang dah mahir la kot, bergiat since 2011. Masuk ni dah itinenary ke 7 yang ahkak buat. 2 untuk Seoul, 3 untuk Tokyo, 1 London & 1 Paris. Next itinerary ke Seoul & Hong Kong.. yang ni masih dalam progress.

The best part about preparing ur own itinerary yeklah kita akan rasa 'close' dan familiar dengan geografi dan logistik tempat2 yang nak dikunjungi sebab kita buat semuanya sendiri. Apa yang penting dalam itinenary planning ni 1st kena tahu nak duduk area mana & hotel apa. Next baru boleh prepare itinerary start dengan logistik dari airport ke hotel & ke tempat2 yang nak dikunjungi. kalau yang dua tu dah settle makanya the rest is easy. So the key words here is, survey! Use google search, google map & website2 transporation like train, bus etc

Macam ahkak, ahkak suka naik train je. Be it underground or above ground. Senang & reliable. Kalau Tokyo dan Seoul depa panggil underground train depa "Subway", Paris panggil metro/RER while London panggil tube. Whatever they call.. dekat 4 city ni almost semua tempat pelancongan depa ble akess dengan train so takyah pening2 nak fikir hire orang/ transporation.