Friday 5 September 2014

Bos Pindah Ahkak Nanges

Pagi tadi ahkak masuk opis cam biasa. Biasa memang ahkak yang buka kunci opis so hari ni pun macam tu jugak la. Duduk jek kat meja tetiba rasa sedih. Tengok la kat fail2 dan surat menyuart ahkak yang bertimbun.. last2 T_T sebab? sebab bos dah pindah. Stat hari ni dia dah xde la kiranya T_T

Sepanjang kerjaya.. op kos la ada ramai bos kan tapi bos ahkak yang pindah ni yeklah my fevret sebab dia perfect dari segi kerjaya & perfect juga dari segi belas kasihan. Kalau bos2 sebelum ni, kat surat yang nak suh buat tindakan tu depa just akan jot u.t a.k.a untuk tindakan, or sila bincang tapi bos ahkak yang sorang ni ko dapat je surat, clear dah dia tulis siap2 nak buat apa dan refer pada siapa. Kalau ko tanya, anytime dia offer jawapan. Kalau staff dia stuck, datang jek pada dia inshaAllah nampak la cahaya. Meeting2 pun dia sendiri akan pegi. Takde la nak suh2 orang bawah. Dan dia adalah baik sangat. Kalau staff yang ada kesulitan contohnya yang ada anak kecil, dia tak arah pun g outstation. Dan paling best, he is a decision-maker, sebab itu idak la banyak hal yang pending & sangkut jek.

Thats why la ahkak soka sangat bos ahkak ni. Dia firm tapi sangat bertimbang rasa. Walaupun dia baik, staff semua takut & hormat pada dia. Sebab he is one of a great leader, not just a bossy boss yang tahunya nak result je. Kalau dapat bekerja dengan seorang leader, ahkak rasa environment kerja akan lebih positif. Contohnya budak2 unit ahkak, bagi kerja laju jek ambil tindakan padahal bos bukan garang pun.