Saturday 20 September 2014

Paris : Yang Halal

Masa ke London & Paghi hari tu, itulah trip 1st aku dan si Chemba yang paling panjang. Biasa kami cuma akan pegi 4 or 5 hari tapi that trip took 10 days. Aku memang tak suka pegi trip yang lama2 sebab sudahnya kita akan jadi penat. Sudahnya kita tak enjoy the trip. Selain tu, rasa tak selesa sebab duk tempat orang la katakan.

Salah satu yang jadi masalah juga, makanan halal. Masa kitaorang pergi tu, macam biasalah mesti ada makanan tin dan mee segera menemani. Itu wajib. Kalau ke Tokyo & Seoul tak perlu risau pasal nasi sebab depa ada jual ada nasi segera, kat Paris kitaorang bawak beras dan periuk nasik kecil. Tapi kat Paris sebenaqnya senang juga nak cari kedai halal. Contohnya one of this kedai yang kitaorang jumpa dekat Centre De Pompidou.


Apart from that, ada juga kedai yang jual roti halal so bole la buat roti sadap untuk dibawa berjalan2. Cuma beli sayur jek & tepek tuna yang di bawa dari mesia. Nyammmm!!! Since makan bukanlah masalah pada kitaorang sebab kitaorang jenis makan benda yg sama pun tak kesah janji kenyang, tak de la tanya inchik google kat mana ada makan halal sebelum pegi hari tu. Rasanya website ni boleh kot bantu kalau nak cari makanan halal di paris @ www.paris-halal.com.