Wednesday 10 December 2014

Penawar Kaki Busuk Nak Mamf!

Kalau rerasa kaki kamu busuk nak mampus, try la guna bedak ni. kompom selesai! Dulu aku pun macam kamu, kaki busuk nak mampus! Jenuh dah beli produk2 tuk menghilangkan bau kaki, dari yang murah sampai yang mahal gila tapi semua tak berkesan. Jangankan spray, bedak, cream.. semua aku dah cuba. Kalau pakai sandal, boleh la tahan. Tu pun sampai satu masa sampai sandal tu pun kena buang gara2 busuk yang tak dapat dihialngkan walaupun dah buh detol bagai.

Aku 'derita' dari zaman sekolah. Aku memang avoid sangat p tempat2 yang memerlukan aku buka kasut or sandal aku. Masa kerja, banyak pakai heels. Malangnya gara2 bau kaki, aku cuma boleh pakai 1 heels tu paling lama 6 bulan & biasanya 4 bulan aku dah buang. Dah tua-tua ni aku suka sangat pakai boots, bayangkan betapa terkurungnya kaki aku. Boleh kata pakai selipar or heels tu dah jarang2 sangat dah sekarang ni especially lepas bersalin sebab aku selalu sakit kaki. Kasut kerja, kasut berjimba.. semua boots. Boots plak bukan senang nak carik replacement kalau dah rosak or perlu dibuang sebab BUSUK! So, aku desperate sangat nak cari penawar.

One day aku try pakai bedak ni, buh lam stokin & sarung. 1st day pakai da dapat rasa bau kaki aku cam light2. Aku teruskan, a week after aku dah tak bau dah kaki aku.. aku continue pakai every morning before sarung boots.Tah bila aku sedar yang kaki aku dah tak berbau walaupun aku tak buh bedak ni dah. Stokin aku pun dah boleh recycle pakai 2 hari oke! Tapi yang ni jarang amat la aku buat... miahahaha. Walaupun stokin aku masih bau wangi, aku tukar jugak.

So, for those yang mengalami kebusukan kaki melapau.. try la. Inshaallah selesai masalah kamu.