Wednesday 3 December 2014

My Story Of Omotesando, Shibuya

Kalau ke Tokyo, one of must lepak area yekla road between Omotesando Station & Meiji Jingumae Station sepanjang 1km. Kalau nak ke Harajuku, aku prefer turun dekat Omotesando St & jalan sampai la ke Meiji Jingumae St tapi kalau nak lepak2  & ambil angin petang aku prefer ke Harajuku dulu kemudian baru ke sinin.

Apa yang ada dekat sini? shopping? Yes kalau kau kaya, no kalau papa macam aku. Among things yang aku selalu buat disini yekla melepak & people watching. Sepanjang jalan ada place untuk kome melabuhkan munggung + ada free wifi area. Kalau datang time nak masuk maghrib, romintik wa sakap lu esp kalau datang time autumn. Sajuk2 gitu. Most of the building dekat Tokyo ni boleh kata design kotak je tapi kalau nak enjoy view bangunan2 yang lawa, sila la ke mari.Among building yang lawa like bangunan Hugo Boss & Todds ni.
Crowds? Pergh, memang ramai. Kadang tu bersesak-sesak. Tapi pegi mana-mana pun dekat Tokyo, memang sesak tu lah view utama yang kome akan nampak. Kalau kat mesia cengitu, haarammmm la aku nak pegi. Ahahahaksss
Kalau sampai ke mari boleh la singgah dekat Kiddy Land, kedai menan. Macam aku ni, cuma mampu tengok je la sebab menan depa ni memang mahai sunggoh! Tapi kalau nak beli ori Hello Kitty, Gundam, Rillakuma, Doremong or apo2 yo lah yang berasal dari negara matahari terbit ni, invest la sikit kan ;p Kedai ni ada 4 or 5 tingkat kalau tak silap aku. Sume mainan oke!