Sunday 14 December 2014

Hape Baru

Last Friday lepas semua urusan dekat JPN selesai, aku sempat singgah dekat Berjaya Times Square. Hajat hati nak ambil pakej U-Mobile & henpon Sony. Skalik tadak. Oke! Aku dengan kechiwa menapak ke Lowyat bersama si tecit. Skalik ada booth Oppo tengah wat promotion. Alkisahnya aku ada terbekanan nak beli satu model Oppo ni, N1 sebab kamera dia 13M pixel & boleh rotate. So, gambaq selfie ka.. wefie ka.. 13Mp.

Promot2..last2 aku beli! Oke...

Kamera memang santik. Op kos la puas hati, nama pun 13Mp kann! Ada banyak juga features yang menarik kat hape ni cam theme. Theme dia ko takyah susah2 g donlod market ke or mana ke.. klik jek apps theme yang pre-installed, pilih la mana2 ko suka. Cam screen lock kat bawah ni, kalau nak unlock ko kena swipe basketball tu masuk dalam gol. Kiut!


Pastu kalau nak auto incorporate dengan weather pun boleh or pilih mana2 jenis weather yang kita suka tuk add dekat theme cam kat bawah ni. Yang 1st tu ahkak pilih berawan, yang 2nd pilih dandelion berterbangan. Ada salji, ribut & hujan. Yang ni semua pre-installed.



Selain tu, ahkak juga berkenan dengan feature "gesture" yang membolehkan kita aksess apps masa screen lock. Tak yah susah2 buka pun screen lock tu, all i have to do is swipe bentuk bulat dekat screen so the camera akan on, swipe tiga segi flash on. Dengan hanya swipe jek boleh terus call orang yang kita nak, control music apps etc. Aku paling suka part dia oto call orang tu bila kita swipe.. berguna incase of emergency.

Feel masa guna? aku prefer galaxy mega aku lagi tapi N1 ni pun agak menarik jugak.