Monday 4 December 2017

SMULE Murah Weii!!!

Hari tu aku ada bagitau betapa hanginnya aku dekat SMULE kan. Alaaa.. apss karoke kat phone tu. Kalau pakai android aku bayar murah dalam RM35 setahun tapi iphone cas sampai RM419.90. Now aku dah jumpa cara nak guna apps tu tapi bayar murah, which is cuma RM27.99 je setahun. Nah aku belanja kome lagu yang aku nyanyi petang semalam. Muhuhahaha..



Pardon dengan nyanyian aku yang ada off note tu sebab aku actually tak reti sangat nak nyanyi lagu si Christina Peri tu.

Ok, back to how. Kalau kome beli VIP membership dari android/ google market, VIP membership tu tak boleh transfer ke SMULE yang kome donlod dari ios market. Instead, kome kena apply for new membership for RM419.90 setahun ye kalau nak nyanyi 1 lagu pun. So, what I do is beli VIP account dari https://www.smule.com/en/s/billing/pricing/w246. Kat sini siap ada option nak sebulan or setahun dengan rega RM6.99 sebulan or RM27.99 setahun. Then, account ni valid pada iphong dan android phong korang.. log in je. For those yang masih ada active subcription macam aku, aku tak nak amik risk so aku subscribe baru dan stop subcription lama. Or else, tunggu je subcription lama tu tamat tempoh then stop. Pastu subcribe jadi VIP semula through website kat atas nun.