Tuesday 5 December 2017

Sudu Gantung




Akhirnya aku dapat juga.. sudu ble gantung yaw! Senang nak store.. tak yah pakai bekas bagai. Hari tu masa sauk casserol kat Sogo, aku sauk sudu ni sekali. Harem mahal, RM59.90 satu set x 24 pcs sudu garfu dan pisau. Mahal la kiranya sebab sudu gantung cam ni ada yang handle dia plastic so yang plastic tu baru RM29 or RM39 per set tapi yang ini since dia besi so agak mahal. Banyak tempat aku cari dah tapi yang handle besi ni ada dekat Sogo je. Mau tak mau.. aku mau kan juga la dan beli 2 set. Kalau ikut time tu ada je offer sudu yang ala-ala sudu hotel, ada glod plated dan dalam box cantik lagi.. rega asal dalam RM300 tapi offer dalam RM70 hengget. Tapi demi nak store sudu ni bergantung, aku tutup mata je la offer yang lain. Aku bukan apa, nak sangat yang boleh gantung ni sebab aku ni pemalas. Kalau letak dalam bekas, apart from cuci sudu ko juga kena rajin bersihkan bekas tu.. kalau kotor dan berkerak geli siut!