Thursday 4 April 2019

Seoul Part 5 /2019 : Day 3

Hari ni dah hari ketiga kami di Seoul. Tengok je la si Hannah tu, naik escalator bukan main eksen sorang- sorang. Seram ada, geram pun ada. Eiii la anak!
Lepas sarapan, kami menaiki subway dari Myeongdong St. ke Dongjak St. untuk interchange line 9 ke National Assembly St. dengan hasrat utama nak mengintai sama ada cik sakura dah muncul ke belum sebabnya esok bermula la Yeouido Flower Festival. Letih juga la nak menapak merentas National Assembly Building aka Parliment sebab tak tahu kat mana la pokok sakura ni bersembunyi. Rupanya ke belakang lagi menghala ke Hangang River. Malangnya lawatan kami hari ni mengecewakan sebab tak banyak lagi sakura yang dah berkembang. Ada pun pokok- pokok kecik je, yang pokok besar semua masih kosong T_T

Dari melawat sakura yang nan hado, kami menaiki subway ke Dangsan St. untuk interchange ke line 2 Honggik University St. Ini kali tujuannya nak makan bingsu kat Sulbing pula. Lepas tekak dah sejuk, kitaorang naik subway balik ke hotel. Malas nak tukar tren, kitaorang turun dekat Euljiro (1)ga station je.. then menapak ke hotel. The best thing about staying in Myeongdong ni, banyak tempat ble pegi dan ble akses few train station dengan berjalan kaki je dari Myeondong St., Euljiro (1)ga St., Hoehyeon St., Seoul St., City Hall St., Gwanghamun St. dan Jongak St. Cumanya kaki kena tabah sket je la ye.