Friday 5 April 2019

Seoul Part 5/ 2018 : Day 4

Lepas sarapan, singgah jap Holika- Holika. Kalau dah singgah tu op kos la terjebak nak beli kan! Makanya 20,000 KRW melayang pepagi lagi demi buy 1 free 1 tension pact. Memang tension la kan sebab RM RM dekat 80 hengget la juga terbang.. hahaha. But i got a good offer la sebab beli 1 percuma satu. Orang dekut memang macam aku.. hahaha. Cuba tengok muka aku tu yang floles selepas disapu tension pact.. miahaha.. ini takde impose camera beauty mode ni. Perasan sekejap la.. hahah.
Dari sini, kami menapak ke Euljiro St. tuk ke Jamsil St. Kalau semalam melawat tapak flower festival di Yeouido, hari ni melawat di Seokcho lake pula. Kat seoul, ini lah 2 lokasi utama flower festival. Thank god sakura yang kat Seokcho lake ni dah banyak yang kembang. Dari sini kami balik ke Myeongdong. Badan rasa semacam. Maybe sebab stress kot bersesak- sesak kat tempat yang ramai orang.

Lapar punya pasal, kami singgah ke Busan Jib. One of restoran halal yang ada dekat Myeongdong ni dan offer korean menu.. macam menu Dubuyo la lebih kurang. Distance dalam 150m je dari hotel. Aku makan miso soup dan si Chemba memilih bibimbab. Terbaikkk la! Banhcan dia pun best ooo... Before naik hotel, singgah pulak minam2 kupi.. ahakss
Lepas makan dan berehat, kami menapak ke Namdaemun Market sementara menunggu si Adam and the gang sampai ke Myeongdong. Kali ni percutian kami disertai adik aku sekeluarga tuk hari sabtu dan ahad. Monday nanti kami balik KL while my sis balik Khamis. Masa beli tiket flight tu aku beli tiket dulu.. dia beli kendian.
Berbalik pada Namdaemun Market, kalau hari tu tak masuk, hari ni kami ronda 1 round tapi tak beli apa2 pun. Before balik, sempat singgah kebab. Kali ni instead of tapau, kitaorang makan terus kat sana. Sampai hotel, dorang si Adam pun dah ada so weols decided g dinner dekat Busan Jib. Again! Hahaha.. pas naik rehat & solat, kitaorang turun balik g Daiso & E-Mart Perriot. Penutup untuk malam ni g minam dekat kedai kupi yang kitaorang minam petang tadi. So 2 kali again la kitaorang hari ni... ahaksss!!