Monday 8 April 2019

Seoul Part 5/ 2019 : Day 7

Hari ni tibalah hari untuk meninggalkan Seoul. Tak tahu lah bila akan bertemu lagi T_T Semalam dalam kol 8 sampai ke Unseo St. Thank god hotel Zeumus ni terletak seberang jalan je dengan station dan dekat. The best part is kat belakang hotel ada Daiso oke! Lepas refund T-Money dekat 7-E, kitaorang checkin, then g Daiso then g beli nasi then naik hotel then makan then zzzzzzz.


Dalam kol 3 lebih aku bangun siap- siap since kitaorang booking transportation ke airport jam 4.30 pagi. Ada option jam 5.30 pagi tapi saja je pegi awal walaupun tahu dari hotel ke airport dalam 10 minit je pun. Kalau kat Malaysia, tertinggal flight ko balik je rumah tdo tapi kalau tertinggal flight dekat Korea.. rumah siapa ko nak pegi tinggal oi!

The best part of hotel ni selain dekat train station, dekat airport, bilik besar, area hotel happening, english speaking staff.. they offered free transportation to airport which is a taxi. Sampai airport, as expected we were too early. Kaunter buka dalam 6.45 pagi. Tapi yang malang sekali, flight delay ke pukul 11 pagi. Kuajak airasia! Nasib tak lama sangat. Kol 3 pagi baru bgtau. Kalau aku tahu awal, aku extend lagi kot stay kat Korea ;P

Alhamdulillah proses perpelepasan dipermudahkan. Those yang bawa anak bawah 7 tahun ada pintu kemasukan khas so tak perlu la nak bersesak- sesak. Unlike dekat KLIA2, pemeriksaan untuk pelepasan dibuat sekali je. Penerbangan juga smooth. Sekali sampai KLIA2, macam haremmm je bila q panjang nak mampus tuk lepas kastam. Semua bag kena scan tu aku memang tak kesah tapi yang sakit hati tu tempat nak scan tu ada 3 or 4 je kot padahal orang ramai gila. Pastu yang ada anak ke takde ke, yang mengandung ke yang buncit ke, yang bawak beg berkoyan ke beg sandang je ke, foreigner ke local ke semua kena q tempat yang sama. Speechless aku dengan arrangement dorang ni. Susah nak keluar negara, lagi susah nak masuk negara sendiri. Taikkkk la!