Wednesday 17 June 2020

Percutian Di Wad

Kau pernah masuk wad kol 2 keluar balik kol 5? Haa.. itu la yg berlaku dekat aku hari ni. Sungguh x patut betul dan ini kali kedua aku kena. 1st kena dulu masuk wad nak operate, alih-alih tukang bius tak de so batal operation. Sabau je la!

Tulah doktor ni degil tanak caya. Aku dah bagitau ini semwa salah durian musang king tapi dia nak jugak aku masuk wad. Aku siap cuba kawtim minta tak boleh ke monitor dulu tapi di bolayan nya aku. Nasib baik aku amik rekod gula full day tuk semalam. Bila doktor tengok balik result gula tu cam cantik, tu yang doktor review balik decision nak start insulin. Mula-mula doktor yang rawat aku kat klinik tu bagitau since bacaan aku cantik dorang nak monitor je dulu dan tak start lagi insulin tapi datang sorang lagi doktor maybe senior or bos dia kot suruh aku pilih nak discharge tak. Kalau tanya aku, op kos la nak discharge kannn!!

So doktor tu kata ok la bagi aku discharge tapi kena monitor reading gula lebih kerap compare sebelum ni. So ok la. Since aku dah hangin dengan doktor klinik tu dari hari tu, tak larat dah nak marah. Lagipun kalau fikir dari sudut positif doktor tu buat untuk kebaikan aku juga kan. So biarlah.. tapi yang aku nak marah hari ni doktor yang amik darah tadi. Dah la tak kompiden.. cucuk sekali tak dapat aku dah hangin. Dia try lagi nak cucuk tangan yang sama tapi dekat tangan instead of lengan. Aku kata biasa memang amik kat lengan, takde pun amik kat tempat lain. Kalau sebla tak boleh sebab dah ada bekas cucuk tadi.. napa tak try lengan sebelah je. Last2 tu dia suh kawan dia buat.

Antara benda yang aku hangin kalau masuk wad is bila kena amik darah. Kalau yang amik darah tu doktor, masak la kau dicucuk-cucuk banyak kali tapi konpem belum tentu dapat darah. Doktor-doktor muda ni suka nak amik jalan mudah je.. cucuk mana2 dia senang nampak vein ko. Ada sekali tu sampai tertumpah darah atas tilam. Sakit kot kalau tempat lain selain pelepat lengan tu. Kalau yang amik tu nurse, sambil mulut sibuk menceceh pun tak sampai berapa saat selesai. Takde nak tepuk2 bagai or cucuk banyak kali sampai lebam-lebam kita dibuatnya. Kalau yang terror tu langsung takde kesan pun. Tengok le tangan aku ni haaaa