Tuesday 2 June 2020

Cek Up PPUKM cont.

Semalam aku gerak dari opis dalam 8.30.. sampai ppukm dalam 9 cam tu la. Tahu kol berapa aku keluar? 3.30 oke! 3.30! Masa keluar tu tinggal aku je pesakit dalam tu. Tu pun nasib baik prof dr yang rawat aku tu reject cadangan dia nak combine clinic. Kalau tak idok la aku tahu pukul berapa dapat keluar dari hospital. Adoiiiiii!!

Lepas scan tu dalam sejam dapat jumpa doktor. Scan tak lama pun.. semua ok dan yang fibroid tu kena monitor je la. Lepas jumpa doktor kena assign pula jumpa dietition. Nasib baik dietition tu baik.. tak payah naik g jumpa dia.. dia datang jumpa kat bawah je.. lepas kena ceramah, aku kena g collect ubat. Nasib baik kat kaunter ubat sbla klinik ni je.. kalau farmasi utama silap2 mau kol 4 pun tak selesai lagi. Kiranya habis satu shift la aku dekat hospital semalam. Doktor bagi MC.. tapi aku masuk gak opis balik sebab ada hal nak settle. 

Masa aku nak keluar tu terdengar nurse yang tengah kemas-kemas tu berborak berapa orang patients hari ni.. dekat 200 katanya.. adoidoii.. patut la lama sangat. Kalau kat KKIA patient ada mak buyung dan baby.. tapi klau kt sini semua mak2 buyung je..