Saturday 28 December 2019

Anak Masuk Darjah 1

Alahai.. dah besar dah anak aku, darjah satu dah 😭 Teringat lagi masa lahirkan dia.. dari saiz tangan sebesar ibu jari tangan aku, now dah 7 tahun. Masih teringat pandangan mata dia 1st time aku panggil dia time baru lahir.. time tu dia senyap je tak nangis bila dengar suara aku.  

Hari ni hari orientasi.. anak aku cool je la. Maybe sebab dah biasa pegi tadika so xde la drama sangat. Yang aku tengok lebih berdrama is parents. Cikgu suh kumpul, dorang sibukkan anak sendiri sampai menghalang laluan budak yang nak berkumpul. Rasa nak je aku lepuk kepala sorang-sorang. Aku rasa mostly yang hantar anak ke mari ni kompom keja kerajaan, keja bank etc di sekitar area centre KL ni sebab penempatan rumah semua jauh dari sekolah ni. Tak yah investigate sangat la.. tengok beg budak-budak ni je pun boleh kata ko boleh bilang dengan jari je brand lain, hampir semua pakai Smiggle oke. Maksudnya bukan calang-calang orang la juga mak bapak dorang ni tapi perangaiiiiii. Taulah sayang anak, kalau sayang sangat elok simpan di rumah je la.