Tuesday 3 December 2019

Staycation @ Komune Living KL

Hari ni tibalah hari program, Hari Teknikal Negara dan aku yeklah salah sorang urusetia. Tah macamana tah boleh terlibat.. nasib baik pejabat aku cuma urus pendaftaran je. Itu pun ada juga pengalaman kami terjumpa diva oke.. agaknya dia tak puas ati cara kami handle pendaftaran, dia sound awak tahu ke saya ni siapa.

Perghhh!! Dia ingat kami ni memang penjaga kaunter profesional agaknya..  sombong tak hagak-hagak. Malas la nak bising kan sebab kami urus pendaftaran je, geng lain yang urus usherer dan VIP. Kami ni engineer, engineer ni lah manusia yang paling sempoi dan paling tak kesahkan orang selagi ko tak buat onar runtuhkan bangunan, salah design, cause building system failure dan seangkatan. Adoiii.. macam ni pun ada.

Selain pameran teknikal, ada jugak la dijemput tokoh-tokoh untuk knowledge sharing. Ada antara tokoh yang dijemput tu retis kegemaran aku suatu masa dulu. Ketepi! Ketepi! Gergasi sudah kembali! Dari 92 hingga 7 tiba... apa lagi, KRU la. Abang Norman saja yang hado tapi ok la. Siap tangkap gambar lagi oke! Muhuhahahaha.. 

Program kami ni berlangsung 2 hari so malam ni aku stay di hotel depan venue majlis which is Komune Living. Konsep hotel co-living concept space. Ada bilik hotel, co-working space, community spaces & facilities inclusive of self servis dobi, bilik iron, cafe, gym dll. Siap vending machine jual nasik lemak kalau kome kelaparan. Kat atas ada infinity pool mengadap menara TM. Aku ambik bilik Thinker Studio 2 dengan harga RM87.77 semalam termasuk breakfast. Biliknya agak kecik tapi smart. I dont have any complaint about the hotel, the only turn off yekla perjalanan dari venue majlis ke hotel yang cuma 1km took me 1 hr oke. Nasib baik aku tumpang member, kalau tak nanges la kena tekan brek sejam sebab jem nak mampos!