Friday 6 November 2020

Pantang Czer Day 15


Bangun tadi aku tengok nasi lebihan semalam masih ada lagi so aku pun goreng la tuk yang dua orang tu. Since aku masih berpantang makanya aku makan nasi kosong saja la nanti time lunch. Boleh je kalau nak makan tapi tah la selera time pantang ni lain maciam sikit. Tak de teringin sangat nak makan macam-macam. Bukan sebab takut pantang tapi tak lalu. Yang aku gilakan sekarang ni makan oren, biskut cream cracker dengan milo padahal kalau hari biasa harem la nak sentuh milo dengan cream crackers tu. Oren pun sama.. memang tak makan biasanya. 

So hari ni CL aku masak menu ikan. Ikan ikan ikan. Ikan pula ikan tenggiri dengan ikan siakap. Sayur pula lobak, broccoli dan cauliflower. Aku steady je.. aku rasa CL aku yang nak muntah masak benda sama setiap hari. Hahahaha. 


Tengah berurut tadi tiba-tiba si kakak bagitau ada nurse datang. Eh! Datang lagi rupanya.. ingatkan dah habis. Nurse tengok luka tadi elok je katanya. Alhamdulillah.. seram nak tengok sendiri actually. 

So far sakit tu kalau buat aktiviti seharian dah tak rasa sangat cuma cabaran nak bangkit dari katil tu masih ada. Time tu terasa la sengat-sengat kat perut tu. Kat tempat jahitan tak rasa apa tapi kat dalam.. cam perit sket tapi takde la sampai sakit sangat. So far batuk pun dah boleh macam biasa cuma kita la takut-takut.. kot-kot tebukak kang naya. Lagi satu cabaran nak bangun tidur. Badan macam kena hempas tu masih terasa walaupun dah kurang dari hari tu. Selalu aku jenis yang cergas, bangun pagi terus bangkit je tapi sekarang ni nak bangkit tu memang cabaran bukan sebab sakit je tapi mata dan badan cam tak bagi ko bangun tapi otak ko suruh bangun pegi tengok anak. 

Hari ni dah hari ke 15 kelahiran si kecik dan hari ke 14 aku amik suntikan Clexane. Makanya inilah hari terakhir nak suntik.. esok dah berakhir dah derita menyuntik. Walaupun dah 14 hari sakitnya masih sama hoi especially kalau ko tersalah pilih tempat nak suntik.