Saturday 10 June 2023

Hello GPO & Genting Highland


Hari ni tiber rasa nak pegi tempat sejuk so ke Genting la kami. Memula tu nak pegi GPO je melawat Coach tapi macam biasa la.. kalau tak panjang orang beratur depan kedai tu bukan Coach la. So tukar plan.. nak naik atas dulu la sejuk-sejuk. Sebelum decide naik tu intai dulu line clear tak dekat q cable car. Tengok q untuk beli tiket dekat mesin boleh tahan panjang juga. Masuk apps, rupanya boleh beli tiket dekat apps. Aku ambik tiket express return dengan harga RM30. Ingat nak naik yang kaca, return RM35 je tapi laki aku kata dia seram. Beli tiket dekat apps, bayar then masa nak masuk tu scan je qr code. Since aku ambik yang express, memang terus la kami dapat naik cable car tak yah beratur macam orang lain. Kalau tak silap harga tiket biasa dalam RM18 kot return.. beza RM12 henggat la. Kalau sorang ok, tapi kalau ramai-ramai tu macam rugi la juga ambik yang express. 

Sampai atas tak tahu nak buat apa.. hahaha. Datang nak sejuk je tapi nak keluar tak ble sebab sekarang kalau nak keluar kena ada tiket theme park. Boleh je actually tapi nak kena menapak la sket sampai ke hotel yang ada talking garden tu.. tak ingat nama apa hotel tu. Tengah melepak ada sorang minah ni tegur aku. Dia dari india katanya.. dia tanya aku mana aku beli baju 🤣 sembang la kami pasal kedai baju sampai laki aku pun naik heran.. hahaha.. Seronok juga naik genting sekarang sebab shopping mall dalam tu dah meriah. Uniqlo pun ada oke.. haha. Laki aku plak buat hal ajak tdo genting tiber. Buat hal sungguh kami datang sehelai sepinggang je.. pampers dengan susu adik pun cukup-cukup je. So dalam jam 3 setengah kami turun dan sambung shopping di GPO. Helok ada jual pampers saiz kecik dekat GPO tu cuma susu tak de. Baju aku beli mana yang patut je.. paling mencabar nak cari baju laki aku.. stress mak.. haha. Next kami turun dekat area midhills cari susu. Once dah confirm susu ada, terus la book hotel Geo Resort laki aku sponsor sebab dia buat hal. Kami laki bini memang macam tu.. siapa buat hal dia sponsor.. hahaha.

Lepas check in kami keluar makan. Hotel yang kami duduk malam ni memang hotel yang paling best dekat midhill sebab dia betul-betul dekat area kedai-kedai tu. Seberang hotel banyak tempat makan dan kedai-kedai. Ada watson, kedai barang phone pun ada.. sangat menyelamatkan kami yang datang sehelai sepinggang ni 🤣