Saturday 17 June 2023

Hello Johor



Hari ni kami bergerak ke Johor. Unplanned trip sebab sepatutnya anak buah aku yang hadir lawatan tapak di Pengerang selasa ni tapi sebab dia dah kena tukar makanya aku la yang kena attend. Macam biasa la.. masa packing tu malas betul walaupun excited nak berjalan. Tadi baru selesai pack.. itu pun sumbat je apa yang ada. Kami bertolak agak lewat juga.. dalam tengahari. Personally untuk aku perjalanan ke Johor less stress kalau compare trip ke utara yang memang wajib bertolak subuh kalau tak nak bersesak-sesak di area Tapah, Ipoh dan Menora. Maybe sebab kami ni spesis yang tak biasa jalan jauh dan menempuh jam berjam-jam dalam kereta. 

Alhamdulillah adik tak meragam di jalan sebab sebelum gerak tadi dah makan dan tidur. Dalam jam 6 baru sampai JPO. Lepas makan kami gerak ke hotel Ibis Style. Since aku book last minute, aku dapat harga dekat RM300 semalam tanpa breakfast untuk bilik superior twin room. Agak mahal tapi aku puasa hati dengan kondisi bilik dan hotel secara overall. Yang tak best cuma lokasi hotel tu terletak area rumah kedai yang banyak tapi tak de orang sangat. Area tu macam area asrama foreginer. Masa kami sampai tu dorang tengah bersidai main carrom, ada yang duduk-duduk lepak beramai-ramai sampai buat ko rasa macam berada dekat bangla oi 🤣 Serammmm mak! Nak parking pun takut.. nasib baik hotel ada basement parking.