Thursday 5 March 2009

Trip to Seremban

Hari ni aku bertolak dari rumah lewat dari biasa. Train ke Seremban tiba lebih kurang jam 7 suku. Rasanya dah dekat 10 tahun aku tak menjejakkan kaki ke Seremban lepas tamat sekolah menengah. Seremban bagi aku masih sama walaupun banyak yang berubah. Tapi aku jauh lebih rindukan Batu Pahat..

Aku ke Seremban untuk meeting di Tampin. Nasib bos aku bagi aku pergi dengan member ni. Kebetulan dia duduk Seremban dan sesat adalah perkara yang paling menarik berlaku kepada kami hari ni. Tampin tak lah besar sangat, yang pelik tu kitaorang boleh sesat nak cari tempat meeting. Hu Hu...

Meeting start jam 10.30 tapi kitaorang sampai dalam jam 11 lebih... ha ha ha. Sampai-sampai, meeting pun dah nak habis. Habis meeting, singgah dekat gerai cendol. Pokcik kat kedai tu memang sangat suka sejarah. Bila orang bagitahu dia asal dari negeri mana, dia mulalah buka cerita sejarah negeri tu time zaman jipun... glemer ni pokcik tu... masuk tv... ha ha. Kat gerai tu yang bestnya, bayar singgit or 2 henggit... boleh tambah berapa banyak yang kita nak. Minum sampai muak..

Lepas makan cendol..singgah dekat Lukut lawat site. Besar gila AHU dia. Padanlah tak boleh nak gantung.. hu hu